Agerpres

Raport: Veniturile industriei globale de media şi divertisment vor atinge 2.400 miliarde de dolari, până în 2022

Economic Extern -
Foto: Raport: Veniturile industriei globale de media şi divertisment vor atinge 2.400 miliarde de dolari, până în 2022
Industria globală de media şi divertisment va obţine, până în 2022, venituri globale de 2.400 miliarde de dolari, în creştere cu 26,3%, de la 1.900 de miliarde de dolari, cât se consemnase în 2017, reiese din raportul PwC Global Entertainment & Media Outlook 2018-2022 (GEMO), publicat marţi. Raportul de specialitate relevă faptul că veniturile totale în sectorul media şi divertismentului vor înregistra o rată medie anuală de creştere (CAGR) de 4,4% în decursul următorilor cinci ani. În acest context, cel mai rapid ritm de creştere ar urma să fie înregistrat pe segmentele care au componentă digitală. Astfel, realitatea virtuală (VR) va înregistra cel mai puternic salt şi va atinge un ritm mediu anual de creştere de 40,4%. În clasamentul trendurilor media şi de divertisment globale, pe poziţia următoare se află conţinutul video transmis prin internet (OTT), cu o creştere de 10,1%, urmat de industria publicităţii online (+8,7%), care va ajunge la venituri de aproape 340 de miliarde de dolari, până în 2022. La polul opus, se află ziarele şi revistele, cu scăderi de venituri de 2,4%, respectiv 0,8%. În schimb, industria cărţilor, a radioului şi televiziunii şi a conţinutului video consumat acasă vor avea fiecare o rată medie anuală de creştere de sub de 2%, în aceeaşi perioadă. Totodată, industria cinematografică va înregistra un salt mediu anual de 4,7% ajungând, în 2022, la peste 53,4 miliarde de dolari, iar vânzarea de bilete pentru accesul la filme va creşte în linie cu industria, 4,7%, ritm mediu anual, şi va ajunge, la orizontul anului 2022 la aproape 50 de miliarde de dolari. Raportul PwC arată că, în următorii cinci ani, pieţele media şi de divertisment cu cea mai rapidă creştere vor fi Nigeria şi Egiptul, veniturile totale urmând să atingă rate medii anuale de 21,1%, respectiv de 17,2%. "Mare parte din aceste creşteri va veni din sporirea cheltuielilor pentru accesul la internet. Dar, dacă eliminăm veniturile aferente accesului la internet, India devine ţara cu cea mai rapidă creştere anuală, de 10,4%, urmată de Indonezia cu 8,4%. Prin comparaţie, nicio piaţă din Europa de Vest sau America de Nord nu va depăşi o creştere anuală de 3%, până în 2022", se notează în documentul citat. Tot până în 2022, numărul conexiunilor la internet de mare viteză (broadband) va creşte cu 2,2 miliarde, la nivel global, în timp ce masa critică în privinţa veniturilor din publicitatea pe dispozitive mobile va fi atinsă în anul 2018 care va fi primul în care veniturile globale vor avea o creştere medie anuală de 15,4%. Cea de-a 19-a ediţie a raportului Global Entertainment & Media Outlook este o resursă complexă, disponibilă online, care analizează consumul global şi cheltuielile de publicitate. Cu date comparabile între ţări, care conţin cinci ani de date istorice şi cinci ani de previziuni şi comentarii, raportul analizează 15 segmente ale industriei din 53 de teritorii şi facilitează compararea datelor referitoare la consumatori şi cheltuielile de publicitate. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Anda Badea)