Agerpres

Discuţiile privind producerea modelului Mini în China sunt încurajatoare (şeful BMW)

Economic Extern -
Foto: Discuţiile privind producerea modelului Mini în China sunt încurajatoare (şeful BMW)
Discuţiile cu Great Wall privind producerea modelului Mini în China "merg bine", dar ar putea dura câteva luni până la finalizarea lor, a afirmat vineri directorul general al producătorului auto BMW, Harald Krueger, transmite Automotive News Europe. Recent, grupul german BMW AG a anunţat că a semnat o scrisoare de intenţie cu producătorul auto chinez Great Wall Motor, care ar permite producţia automobilelor sale Mini în China. Ar fi pentru prima dată când modelul Mini este produs în afara Europei. De asemenea, BMW va lansa anul viitor primul model electric Mini la fabrica sa din Oxford, Anglia. "Îmi reamintesc că negocierile privind prima noastră societate mixtă cu firma chineză Brilliance au durat mult timp. Şi discuţiile cu Great Wall ar putea dura săptămâni sau luni, şi este ceva normal în această fază. Întrebaţi-mă la toamnă, ar trebui să ştiu mai multe atunci", le-a declarat jurnaliştilor Harald Krueger. Acesta a adăugat că cea mai presantă problemă este rezolvarea dificultăţilor tehnice legate de acest proiect, inclusiv designul care va fi folosit pentru modelele Minis produse în China. Vânzările Mini pe piaţa chineză au scăzut cu 9,2% în primele trei luni din acest an, la 6.662 unităţi, dar BMW se aşteaptă la majorarea livrărilor anul acesta în urma lansării unor noi versiuni. BMW intenţionează să înfiinţeze o a doua societate mixtă în China, pe lângă parteneriatul cu Brilliance, care produce acum modelele BMW. Până acum, BMW s-a bazat pe facilităţile sale de cercetare-dezvoltare din Europa pentru a produce actualul model Mini. Dar, înăsprirea reglementărilor din China au determinat BMW să mute producţia în statul asiatic. "Trebuie să avem anumite componente produse pe plan local, pentru ca un automobil să beneficieze de subvenţiile acordate la achiziţionarea unui model electric. Modelul electric i3 produs de BMW, dezvoltat şi produs în Germania, nu este eligibil pentru subvenţii în China deoarece nu are componente originare din statul asiatic", declara recent Peter Schwarzenbauer, membru al Board-ului BMW. Anul trecut, vânzările BMW pe piaţa chineză au crescut cu 11,3%, fiind al doilea producător de automobile premium din China după Audi, divizie a Volkswagen. Atât BMW cât şi rivalul Mercedes-Benz mizează pe faptul că pot produce noi automobile electrice pe baza designului convenţional al vehiculelor, în pofida scepticilor care susţin că este nevoie de o abordare mai radicală pentru a face faţă concurenţei venite din partea Tesla şi a altor start-upuri. În paralel, autorităţile de la Beijing şi-au propus ca automobilele electrice şi cele hibride să reprezinte o cincime din vânzările de automobile în 2025 şi pentru a-şi atinge acest obiectiv intenţionează să relaxeze prevederile cu privire la înfiinţarea de societăţi mixte.AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Mariana Nica, editor online: Ada Vîlceanu)