Agerpres

Daimler a oprit livrările de motoare pentru camioane pe fondul îngrijorărilor privind emisiile poluante

Economic Extern -
Foto: Daimler a oprit livrările de motoare pentru camioane pe fondul îngrijorărilor privind emisiile poluante
Grupul auto german Daimler AG a anunţat duminică oprirea, temporară, a livrărilor pentru un anumit tip de motor de camion după ce a descoperit că, în anumite condiţii, emisiile sale de oxid de azot depăşesc limitele legale, informează Reuters. Potrivit publicaţiei germane Bild am Sonntag, cu prilejul unor controale interne inginerii Daimler au descoperit că programul software care controlează motoarele de camion de tip OM 501 poate, în anumite circumstanţe, să oprească injecţia aditiviului AdBlue, destinat neutralizării emisiilor de oxid de azot. În replică, Daimler susţine că articolul din Bild am Sonntag este incorect şi că sistemul de diagnoză al motorului este conceput astfel încât să oprească injecţia aditivului AdBlue în circumstanţe neobişnuite, de exemplu atunci când motorul utilizează motorină bio. "Cu ocazia testelor, Daimler AG a descoperit situaţii izolate când motoarele Euro V cu şase cilindri pentru camioane de mare tonaj au depăşit limitele de oxid de azot" a informat compania. Daimler adaugă că a demarat o analiză detaliată a acestor descoperiri şi a informat despre acest lucru Autoritatea federală pentru transport la finele lunii iunie. Producătorul auto precizează că în prezent camioane echipate cu motorul OM 501 (inclusiv modelul Mercedes-Benz Actros) sunt vândute doar în afara Europei. "Până la clarificarea aspectelor tehnice, compania a luat, preventiv, decizia de a înceta să mai livreze acest tip de motor" a informat Daimler. Acest anunţ vine la aproximativ o lună după ce Ministerul german al Transporturilor a solicitat grupului Daimler să recheme imediat la service un număr de 774.000 de automobile Mercedes din Europa, vehicule echipate cu dispozitive capabile să falsifice nivelul emisiilor poluante. Constructorii auto germani sunt sub lupa autorităţilor după scandalul 'Dieselgate' care a izbucnit în 2015, când Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software ilegal pentru a falsifica nivelul emisiilor poluante. AGERPRES/ (AS-editor: Constantin Balaban, editor online: Andreea Lăzăroiu)