Agerpres

Comitetul Nissan va recomanda un director extern în funcţia de preşedinte al Board-ului (Nikkei)

Economic Extern -
Foto: Comitetul Nissan va recomanda un director extern în funcţia de preşedinte al Board-ului (Nikkei)
Comitetul de guvernanţă al Nissan va recomanda numirea unui director extern în funcţia de preşedinte al Board-ului, un rol diferit de cel de preşedinte al companiei, o decizie menită să ducă la descentralizarea puterii la nivel înalt, a anunţat publicaţia niponă de afaceri Nikkei, transmit Kyodo şi Reuters. Conform actualelor reglementări, cele două funcţii sunt deţinute de aceeaşi persoană. Fostul preşedinte Carlos Ghosn a îndeplinit ambele funcţii înainte de arestarea sa. În 19 noiembrie, Carlos Ghosn, în vârstă de 64 de ani, a fost pus sub acuzare în Japonia pentru că ar fi omis să declare autorităţilor bursiere venituri de aproximativ 5 miliarde de yeni (38 de milioane de euro/44 de miliarde de dolari) realizate timp de cinci ani, în perioada 2010 - 2015. Problema preşedinţiei Nissan este extrem de importantă după ce producătorul auto nipon a descoperit că unul din motivele pentru care Ghosn a putut fi acuzat de abuz de încredere în formă agravată îl reprezintă concentrarea puterii într-o singură mână. Joi, directorii Renault şi Nissan au reafirmat importanţa alianţei, afectată de excluderea fostului preşedinte Carlos Ghosn, dar au evitat să discute potenţiala problemă litigioasă legată de viitorul preşedinte al Nissan. Jean-Dominique Senard, care efectuează prima sa vizită în Japonia de când a fost numit preşedinte al Renault, la sfârşitul lunii ianuarie, s-a întâlnit cu şefii Nissan. Speculaţiile legate de viitorul alianţei au sporit, iar analiştii se întreabă dacă Senard îşi va asuma conducerea producătorului auto nipon. Informaţiile din Nikkei vin după ce Comitetul de guvernanţă al Nissan a confirmat într-un comunicat că a discutat separarea între funcţiile operaţionale şi cele de supervizare. Până în martie, Comitetul va face recomandări Board-ului Nissan privind întărirea guvernanţei şi modul de numire, inclusiv compensaţiile salariale şi selectarea preşedintelui. Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit în 2017 cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Mariana Nica, editor online: Simona Aruştei)