Utilitati in Excel

Hai sa vorbim despre IT&C
Salut Forum,
Am facut cu ani in urma o mapa Excel care calculeaza dobinda bancara cu scaderea capitalului pe trimestru.
Scopul calculelor este de a verifica banca in cazul in care aveti un imprumut luat si sinteti de parere ca nu e ceva in ordine. Recomand salvarea mapei ca si XLT. Sheet-ul e protejat ca sa nu stergeti din greseala formulele, dar nu are parola, asa ca daca doriti sa modificati ceva nu e nici o problema.

Important - Rezultatul calculelor deviaza minimal cu cel de la banci si nu ofera o siguranta de 100%.
Deasemenea nu ofer nici o garantie, asta doar asa ca sa nu ma trezesc cu surprize neplacute. ;)
Salut Forum,
un Excel Add-In care calculeaza numarul de valori identice existent intr-o coloana, ignora celulele fara valori si nu necesita o sortare prealabila a coloanei. Ceva de genul Anzahl si Anzahl2 din Excel, dar cu citeva avantaje in anumite situatii.
Add-In-ul l-am numit Anzahl3 si se instaleaza in felul urmator:
    1. Se copie Anzahl3, de obicei in "C:\Dokumente und Einstellungen\user\Anwendungsdaten\Microsoft\AddIns", user se inlocuieste un numele d-voastra de utilizator
    2. In Excel, Extras --> Add-Ins.., o sa va apara si Anzahl3 si va trebui sa il alegeti, bifat checkbox
    3. se foloseste ca orice formula Excel, accesati fx, alegeti Kategorie auswählen - Benutzerdefiniert, iar la Function auswählen va apare si Anzahl3

Succes!
Daca ma puteti ajuta, cum insumez mai multe sheet-uri (mai usor) ?

am 10 sheet-uri, al 11-lea este un centralizator, cum le adun?, este vreo formula mai speciala, pentru a usura.
multumesc anticipat
Buna Halfbebi,
daca imi mai dai citeva detalii te pot ajuta.
1. Celulele pe care le aduni sint totdeauna aceleasi?
2. Centralizatorul de pe sheet-ul 11 arata tot timpul la fel, celulele in care calculezi suma sint fixe?
Daca raspunzi la amindoua intrebarile cu DA, atunci poti sa-ti face "Vorlage.xlt" pe care sa o folosesti tot timpul. Formulele le introduci o data si le protejezi - Arbeitsblatt schutzen!
La intrebarea ta,
cum insumez mai multe sheet-uri (mai usor) ?
, nu pot raspunde pina nu stiu cum le insumezi acum. Incarca un exemplu ca sa vad, si mai vorbim.

Ti-am atasat un exemplu, cu numai 3 sheets, dar fara sa stiu despre ce e vorba e greu. Cit de des folosesti mapa, ce fel de informatii...?
Da, ok.Asta am facut si eu dar acesta este un caz micut, dar ce se intampla cand va mai fi introdus un nou sheet. trebuie modificata si formula. dar daca am 12 shet-uri a cate "n" celule.
munca devine titanica pe masura ca se inmultesc celulele si sheet-urile.
deci, ma gandeam daca exista o formula care sa ajute, sau orice alt ceva.
Salut,
poti sa incarci un fisier zip? La servici nu pot sa decomprim rar-ul.
florin, l-am convertit eu
masca e identica pe toate sheeturile, iar pe total la fel.
e ca o matrice tridimensionala, cu n layere de input si su un layer de suma.
Daca faci suma din toate celulele n-1 trebuie scris rezultatul in sheetul n, adica toate C16 din toate sheeturile livreaza in C16 de pe sheetul CENTRALIZARE.

Eu zic ca e suficient sa editezi o celula, apoi o copiezi in tot centralizatorul ca formula. Probabil ca respectiva doreste ca automat sa se modifice formulele pe masura ce se adauga sheeturi de input.

Normal ca nu toate se propaga in centralizator. Aici e treaba ta. Poti scrie un macro in asa fel ca sa identifice cate file sursa stau sub centralizator, cum se numesc si sa scrie automat formulele in celule? hihi.

Bafta voinice!
Buna Adi, si merci de convertire.
Se pot edita formulele in VBA, dar ma intreb:
... e necesar?
... ce se intimpla daca introduce sau sterge o coloana din unul din sheet-uri?

In primul rind nu vad (nu inteleg) de ce nu isi face de la inceput mai multe sheet-uri? Daca am o firma cu 20 de filiale, pai imi fac 20 de sheet-uri pt. filiale, unul pt centralizare, introduc o data formula dupa cum am descris si eu si tu (o singura data - dupa care o trag cu mouse-ul sau copiez formula).

In cazul in care am numar variabil de sheet-uri, imi fac cu 5 sau 10 mai multe decit am nevoie, si le bag de la inceput in formula. Cind am sau nu am date in sheet-urile astea nu mai e nevoie sa modific nimic. Daca salvez mapa fara date ca *.xlt o am tot timpul.
Bingo! Solutia ar fi perfecta pt mine; halfbebi sper sa fie fericita. Chiar ma miram ce vrea.

halfbebi, faci un fisier cu valori zero cu cate pagini spreadsheet e nevoie. Centralizatorul se face apoi o singura data pt toate. Le completezi pe parcurs. Daca il faci Template (Vorlage) il vei putea repeta de-a lungul vremii. Formulele lui Florin automate nu cred sa se justifice in cazul dat.

@florin - cred ca e ceva contabil si probabil filialele dau foaia si ei le centralizeaza si le vor insumate. Not of my business ce se intampla daca se shifteaza ceva cu o coloana sau un rand in oricare din foi.

Bafta la socotit.
Adi
Salut Adi,
eu ii fac acum un Macro, care ii scrie formula automat. Dar cum am spus, in cazul in care sterge sau apare inca un column se duce totul de ripa sau trebuie sa adapteze macro.

Cu o mica aplicatie in Access ar rezolva totul mai elegant si usor.